POKLIČITE NAS!
05/36-89-333
Avtohiša Lavrenčič
Bojan Lavrenčič s.p., Vipavska cesta 6c,
5270 Ajdovščina

Kako merimo – emisije izpuha

Preden postane model vozila odobren za prodajo v EU mora izpolnjevati določene standarde glede emisij izpušnih plinov.
Euro 3 omejitve specificirane v Direktivi 98/69 so z dnem 1.Januar, 2000 postale aktivne za večino vozil. Bolj strog Euro 4 standard, ki je ravno tako zapisan v Direktivi 99/69 je bil predstvaljen s 1. Januarjem, 2005, v veljavo pa stopil s 1.Januarjem, 2007. Testna procedura je bila spremenjena, da se sedaj meri izpuste od trenutka ko je bil motor zagnan. Prejšnji testi so se začeli po zagonu motorja in sicer ko je 40 sekund že deloval. Nove omejitve predstavljajo 30% upad dovoljene količine emisij v primerjavi z Euro2 standardom. Vsak model je posebej testiran.

OGLJIKOV DIOKSID
Ogljikov dioksid je napomembnejši plin pri ustvarjanju učinka tople grede, ki prispeva k podnebnim spremembam. V kolikor nič ne spremenimo v zvezi z zmanjšanjem toplogrednih plinov se lahko celoten podnebni vzorec za cel svet spremeni-povečanje toplih in suhih obdobij, poplave, suše in močne nevihte.
V primerjavi z zmanjšanjem toksičnih(strupenih) emisij je bilo na področju ogljikovega dioksida veliko manj narejeno. Za določeno zmes goriva je emisija CO2 direktno povezana s količino porabljenega goriva. Do nedavnega je bila povprečna poraba goriva za vozila praktično enaka kot v 80-tih letih. To pa zato, ker so motorji postali bolj učinkoviti, žal pa je masa vozila in dodatna oprema kot je klimatska naprava dodala k porabi. Velik del teže in velikosti vozil gre pripisati varnosti. Kljub temu se v zadnjih letih opazi zmanjšanje predvsem na račun prostovoljnega sporazuma avtomobilskih gigantov, da se bo poraba in s tem izpust CO2 zmanjšal.

Julija 1998 so Europski avtomobilski proizvajalci in EU dosegli sporazum, da se emisija CO2 zmanjša na 140g/km do leta 2008. To je eden najpomembnejših dogovorov v industriji glede zmanjševanja toplogrednih plinov. Posledično že lahko kupujemo vozila z zelo zmanjšanim izpustom. Tudi Japonski proizvajalci se pridružujejo temu sporazumu, res pa je, da se njihova industrija veliko bolj osredotoča na druge vire energije in ne samo fosilna goriva.

emisije